Jak zadbać o biust w trakcie trwania i po ciąży?

Jak zadbać o biust w trakcie trwania i po ciąży?

Warto przeczytać

W okresie ciąży następuje dynamiczny rozrost tkanki gruczołowej piersi, która odpowiada za podaż mleka. Biust może się wówczas powiększyć nawet o kilka rozmiarów, a także staje się pełniejszy i cięższy. Po porodzie oraz na etapie karmienia, kondycja piersi zwykle ulega pogorszeniu. Biust traci dawną jędrność i sprężystość, a na dodatek staje się obwisły i zwiotczały. Nie jest to na szczęście stan nieodwracalny. O piersi warto dbać zarówno w trakcie ciąży, jak i po jej zakończeniu oraz podczas karmienia.

Dobór odpowiedniego biustonosza

Nawet 80 proc. Polek nosi źle dopasowane staniki. Dobry biustonosz powinien odpowiednio podtrzymywać piersi, dzięki czemu będą one w stanie zachować swój kształt i wygląd na długie lata. Jeżeli stanik jest niedopasowany do potrzeb użytkowniczki, prędzej czy później odbije się to negatywnie na kondycji jej biustu. Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług brafitterki, która optymalnie dobierze biustonosz ciążowy przyszłej mamie. Ciąża trwa dziewięć miesięcy, dlatego warto spotkać się z doświadczoną specjalistką nawet kilka razy. Piersi mogą rosnąć z miesiąca na miesiąc, dlatego należy regularnie zmieniać stanik na większy. W ciąży szczególnie polecane są stabilne, mocno zabudowane biustonosze. Aby utrzymać piersi na odpowiedniej wysokości, stanik powinien mieć dobrze dopasowaną długość i szerokość ramiączek.

miejsce na foto1

Systematyczne ćwiczenia klatki piersiowej

Piersi składają się przede wszystkim z tkanki tłuszczowej, dlatego to głównie od jej zawartości uzależniona jest jędrność i wielkość biustu. Odpowiednie ćwiczenia mogą skutecznie stymulować mięśnie klatki piersiowej, dzięki czemu przyczyniają się do poprawy całej sylwetki oraz podnoszą linię biustu. Trening klatki piersiowej najlepiej wykonywać w postaci wzniosów na mostku czy kobiecych pompek, a także różnych modyfikacji pracy na desce. Paniom pragnącym poprawić wygląd piersi polecane są ponadto klasyczne ćwiczenia z hantlami, które wzmacniają również mięśnie rąk. W okresie ciąży trening warto wykonywać regularnie 2-3 razy w tygodniu, najlepiej po uprzedniej konsultacji z lekarzem prowadzącym.

Naprzemienne prysznice

Zabiegi wykonywane pod prysznicem są nie tylko przyjemne, ale też bardzo korzystne dla piersi. Naprzemienne działanie zimnej i ciepłej wody poprawia witalność skóry oraz nadaje jej promienności, dzięki czemu biust staje się jędrniejszy i gładszy. Naczynia krwionośne ulegają z kolei naprzemiennemu rozszerzeniu i obkurczeniu, co usprawnia krążenie krwi. Pod wpływem zimnego strumienia wody, następuje też zahartowanie organizmu oraz poprawa jego odporności. Nie bez znaczenia pozostaje przyspieszone wydalanie toksyn. Naprzemienny prysznic można bez obaw stosować codziennie – w pierwszej fazie woda powinna być stosunkowo zimna, ale nie lodowata. Warto dostosować jej temperaturę do własnego progu tolerancji, aby uniknąć dyskomfortu. Najlepiej początkowo kierować strumień na dolną część ciała, a następnie ramiona i ręce oraz górę tułowia. Każda faza zimna i ciepła powinna trwać po trzydzieści sekund, a cały prysznic naprzemienny około pięciu minut.

miejsce na foto2

Masaż i nawilżenie biustu

Po prysznicu należy odpowiednio nawilżyć skórę piersi, wykonując przy okazji delikatny masaż. W sprzedaży znaleźć można różne preparaty do pielęgnacji biustu, takie jak naturalne olejki – np. kokosowy czy arganowy. Warto wybierać takie środki, które nie zaszkodzą dziecku. Do szczególnie polecanych rozwiązań należy krem Ovashape, którego działanie dodatkowo optycznie powiększa piersi. Jego szczegółowy opis znajduje się tutaj: https://polski-blog-medyczny.pl/ovashape. Ovashape może być bez obaw stosowany przez kobiety w ciąży, a także panie pragnące poprawić wygląd biustu bez konieczności poddawania się ryzykownym zabiegom chirurgicznym. Krem należy delikatnie wmasować w piersi okrężnymi ruchami, poświęcając na to przynajmniej kilka minut. Warto pamiętać, aby w okresie karmienia nie wykonywać zbyt mocnego masażu. W ciąży należy natomiast całkowicie zrezygnować z intensywnego, silnego ucisku.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o